Få udført din visuel identitet af en professionel

17 May 2020 Lotte Hindsberg
image

Forstil dig at du står i en boghandler og kigger på bøger. Du kender ikke nogle af forfatterne så det eneste du har til at vurdere om bøgerne er interessante er omslaget. Hvis omslaget er kedeligt kan det i princippet være verdens bedste bog. Den bliver lagt tilbage og der bliver kigget videre indtil der er fundet en, hvor omslaget ser tilpas spændende ud.

Så med mindre at du har fået bogen anbefalet af nogle du kender og stoler på bliver det den og ikke den med det kedelige omslag. Det samme gælder din visuel identitet. Du kan have verdens bedste produkt, men stemmer det ikke overens med din visuel identitet. Derfor skal du også bruge lige så lang tid på at få den på plads, som du gør på din forretningsplan.

Få professionel hjælp til din visuelle identitet

Selvom det koster penge at starte en virksomhed og det derfor kan være fristende at få en veninde til at lave ens logo og markedsføringsmateriale, fordi det har hun prøvet et par gange før, bør du ikke falde for fristelsen, men i stedet bruge de penge det koster at få en professionel til at lave dit visuelle identitet. Det er en investering der vil betale sig ind mange gange. Der skal ikke være mange kunder der ikke kontakter dig, før det begynder at blive dyrt ikke at have brugt pengene ordentligt. 

Et logo skal være enkelt og til at huske

Det lyder nemt, men det er det ikke. At skabe et enkelt logo, der på den ene side er enkelt og på den anden side fortæller, hvad du som virksomhed står for er et talent for sig selv. Samtidig skal logoet kunne genkendes på alt fra en telefon, til en computer og anden form for markedsføringsmateriale. Dvs. fra 1 cm til flere meter store plakater.